I. Część teoretyczno – przeglądowa
- Mariusz Korczyński: Niepełnosprawność – podstawowe pojęcia i skala problemu.
- Katarzyna Rutkowska: Media w edukacji – wykorzystanie nowoczesnej technologii w edukacji osób niepełnosprawnych.
- Anna Gaworczyk: Genetyczne uwarunkowania upośledzenia umysłowego.
- Agnieszka E. Wójcik: Radzenie sobie osób niepełnosprawnych w sytuacjach trudnych.
- Katarzyna Lachewicz: Sytuacje trudne w rodzinach dzieci niepełnosprawnych.
- Bożena Korczyńska: Uprawnienia pracownika z orzeczoną niepełnosprawnością.
II. Doniesienia badawcze
- Janusz Kirenko, Monika Parchomiuk: Sieć wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
- Monika Parchomiuk: Wsparcie społeczne a charakter ustosunkowań między małżonkami, rodzicami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Anna Wiatrowska: Poziom wsparcia społecznego dziewcząt z kliniczną postacią zaburzeń odżywiania.
- Małgorzata Bogusz: Radzenie sobie z chorobą Alzheimera. badania empiryczne małżonków i dzieci osób chorych.
- Mariusz Korczyński: Postawy wobec ptracy osób niepełnosprawnych pracujących.
- Iwona Gajewska: Postawy gimnazjalistów wobec osób niesłyszących.
- Ewa Joć: Poczucie koherencji pacjentów z chorobą wrzodową.
- Ewa Sarzyńska: Umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej doradcy zawodowego.
- Agnieszka T. Wójcik: Zależności między samooceną a radzeniem sobie osób bezrobotnych.
- Janusz Ślusarski: Samoświadomość i orientacje życiowe studentów WSSP.
III. Teoria i praktyka edukacji specjalnej
- Kazimiera Krakowiak: Opieka pedagoga nad dziećmi z zaburzeniami mowy.
- Krzysztof Matuszewski: Wykorzystanie programu komputerowego Hot Potatoes 6 do przygotowania ćwiczeń dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
- Stanisław Nawałtyna: Współczesne dylematy w metodyce wychowania dzieci niepełnosprawnych w internacie.
- Agnieszka Fatyga- Paryż: Stymulowanie rozwoju poznawczego, ruchowego i emocjonalnego dzieci nadpobudliwych psychoruchowo.
- Marzena Kowaluk: Pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się.
- Urszula Bissinger-Ćwierz: Muzykoterapia a profilaktyka muzyczna w procesie terapeutycznym i edukacyjnym.
- Anna Prokopiak: Wokół edukacji emocjonalno-seksualnej osób z głębszym upośledzeniem umysłowym.
- Agnieszka Lewicka: Ćwiczenia zwiększające efektywność nauczania orientacji przestrzennej i samodzielnego poruszania się dzieci i młodzieży niewidomej.
- Iwona Sztajner: Dziesięć lat działalności poradni Monar w Puławach (1994-2004).
IV. Noty o autorach